Doa ketika sedih yg teramat...

اَللَّهُمَّ رَحْمَتَكَ أَرْجُو فَلاَ تَكِلْنِيْ إِلَى نَفْسِيْ طَرْفَةَ عَيْنٍ، وَأَصْلِحْ لِيْ شَأْنِيْ كُلَّهُ، لاَ إِلَـهَ إِلاَّ أَنْتَ

“Ya Allah! Aku mengharapkan (mendapat) rahmatMu, oleh karena itu, jangan Engkau biarkan diriku sekejap mata (tanpa pertolongan atau rahmat dariMu). Perbaikilah seluruh urusanku, tiada Tuhan yang berhak disembah selain Engkau.”

— HR. Abu Dawud 4/324, Ahmad 5/42.

utuk sahabat2 semua!

<3 CINTA ALLAH CINTA ABADI <3
YAKIN LAA AT ALLAH..
WHEN WE REPAIR OUR RELATIONSHIP WITH ALLAH,
ALLAH WILL REPAIR EVERYTHING ELSE FOR US ^_^
ALLAHU AKBAR <3

Tuesday, May 29, 2012

EGO? HIPOKRIT? APEKAH? o.O'


Anda adalah seorang yang berhati keras, 
pentingkan diri sendiri, 
kuat agama dan suka untuk mempertingkatkan kehidupan sendiri.
Anda mempunyai masalah keluarga dan anda dapat mengharungi dengan kesabaran anda.
Anda sangat pandai bercakap,
wajah yang cantik, 
jadi ke mana saja anda pergi anda akan dapat apa yang anda inginkan. 
Daripada hari lahir anda, 
anda perlu berkerja keras untuk berjaya. 
Anda juga seorang yang menghormati orang yang lebih tua daripada anda. 
Bukannya senang nak menjalinkan hubungan sama ada percintaan, 
kekeluargaan atau persahabatan. 
Sekiranya anda suka akan sikap seseorang itu, 
maka hubungan itu akan berpanjangan. 
Anda suka akan kebebasan, 
pencipta di mana ada anda akan membawa harapan, 
kegembiraan dan keceriaan ke dunia ini. 

ahahaha the truth ny ade steng je yg at ats 2 sme cm prgai aq..
aq amek bnd ni at fb ekot tarik lahir..xley cye sgt.t jd kurafat.ahakx
but byk yg sme cm dlm dri aq.
yg xsme ny aq xcntik n xlaa kuat agme mne pon..
oppsss Allah mra mmbuke aib sndri.
soo aq mls nk cte byk.

emmm bebalik pd topik asl.
ego? hipokrit? apekah?
ahaha aq sseorg yg sgt ego.2 pon sdr slps org tgur.
biase laa mnusia..aq mmg ssh knl prasaan aq.
dlu aq POPULAR ngan gelaran xde prasaan..
nk tw sbb pe?
aq mmg xske amek pot psl ape2..*mksod aq psl gosip2
org dok cte bgai2..zzzZZzzzz then aq akn comment.(ouh..yke?)ahaha
spe xpns kn..cte pnjg lbr..aq just ckp 2 je..bhahaha
aq dgr pon dgr cm2 je..dgr tlige knn kua tlige kri ahakx
lps 2 dorg da xcte at aq.*peeerrggggghhh slmt aq dr dosa ngumpat.Alhamdulillah ^^
bg aq, rpt ngan org cm kwn ke shbt 2 sume mgarut je..
*sbb ayh sllu psn kwn 2 smntre je.sume xley pcye(dlu aq xcye.tp skg aq cye gler2!)
ahaha klo aq pnye aty ckp cm2..pe lg laa nk de bf kn2?
ahakx aq xske main kn prasaan aq..*takut frust!(bnci dri sndri ble xdpt cntrol prsaan!)
ble aq ckp aq syg.mkne ny aq syg slme2 ny.
ble aq ske mkne ny aq ske.
aq bkn ny jnis seng nk kua an kate2 cm2.

mmg aq trok kn.
emmm aq sjk 2 mnjk ni frust sgt2..
ade sseorg yg bjye rpt ngan aq.nk kte bff..bsa sgt 2..
aq tkot kcwe.*tp kmi pna b'aggpn bgtu suatu mse dlu.tp skg aq xtw spe aq bg dy.
*cm ksh cnta plak kn.hahaha
dlu dy b'ia2 nk rpt ngan aq..aarrrggghhhhh RIMAS GLER.
tp skg aq plak thegeh2 nk rpt smula ngan dy..
sbb dy mmg shbt TERBAIK aq.
2 laa dlu org nk rpt.xhrgai! wt donno! org bimbing wt bdo je! skg dy da mjok.
PADAN MUKE aq!
dlu sblom rpt.bbgai2 laa kteowg jnji.
sbb aq mmg tkot sgt kcwe.
dlu aq xpna nges sbb kwn2 aq..
ye!mmg aq xpna nges sbb kwn2 aq kecuali KAU!
aq syg ko la gler.tp ko wt aq cmni.
*jgn slh aggp k.dy girl.n aq pon girl.
soo girl n girl dibenarkn tok bkwn rpt dlm Islam.
bksih syg hny krne Allah.peace! ^^
aq dpt rse nikmt bshbt krne Allah.tp skjp je.
Alhamdulillah..dpt jgk laa rse kn. :)
skg ko btol2 da jauh an dri dr aq.sbb ko frust aq xbrubh2..
its ok.lg pon aq bkn ny seorg shbt yg baik.
haa nk warning at korg sume.jgn pna nk rpt sgt ngan aq!
ckup laa skdr kwn biase.shbt?no way!sakit ok.
dlm aty aq ko sorg je shbt aq dnia akhirt.
xde org len ley rmps kdudukn ko 2.sbb aq mmg ssh pcye org.*except bkl suami aq
untung laa ko sbb aq pcye ko.*wlaupon byk kli kne tpu ngan ko.aq ttp pcye ko.
mst korg nmpk aq cm bdo kn.ahaha tp kpcyaan 2 mmg pntg dlm pshbtn!

skrg ni..ko mnjauh..aq pon dok kjar2 ko.
tp sjk 2mnjk ni.mf.aq sgt2 frust.
aq mcm org gler.dok kol ko.mcj ko. *rndu tp xd'lyn ahaha(lme da xjmp kwot!)
kol ko xagkt.mcj.skali 2 je ko bls.*ase malu ble d'lyn cm2
emm ok cmni laa
oleh sbb aq mule sdr aq ni mcm mggu idop ko.n aq mle rse mlu sbb xd'lyn.
aq pon tekd xmaw kjar ko da.
xmw kcau idop ko da.
aq gmbire sbb ko gmbire d'sne.aq bhgia tgok ko rpt ngan org2 b'ilmu d'sne.
Alhamdulillah..kni ade org yg bley tgok kn ko.
Alhamdulillah..aty aq skg xplu rsau ape2..
doa aq.mge ko bjye ddunia n akhrt ^^

Kadang2, ALLAH sje menghadirkan seseorang untuk membuat kamu "jatuh" dan "putus asa" 
kerana Dia mahu kamu BELAJAR untuk berdikari tanpa mengharapkan bantuan orang lain SELAIN dariNYA.
♥ Sedarilah, kamu punya ALLAH... Alhamdulillah ^^

kate2 aq td bkn b'mksod tok ptus an pshbt kte.
ia hny luahn rse aq.
*mgkin sbna ny aq yg msih tcri2 siape aq.

haaa then ko kate aq hipokrit..
emm aq msih ttny2 npe ko ckp cm2?
sbb aq sllu post psl agme at fb ke?
sbb aq cbe brubh ke?
or sbb aq blgk bgos?
persoaln dmi persoaln hdir dlm hidup aq.

kni,
aq btol2 cbe nk brubh!
yesss!smgt mmbre!
igt musfirah! ITIQOMAH!
nk brubh mmg seng..tp istiqomah 2 mmg laa pyh..
aq da pna cbe brubh..bjye.
tp xlme.sbb xistiqomah..
nk brubh kne btol an niat.
BERUBAH KERANA ALLAH!
brubh tok dpt redho Allah.

ISTIQAMAHLAH dalam memperbaiki diri ke arah yang LEBIH BAIK, utamakan PANDANGAN ALLAH lebih daripada pandangan manusia..kerana sebaik-baik PENILAIAN hanyalah datang dari Allah..♥


ape2 pon aq hrp..suatu ary nnty pshbtn kte akn pulih cm dlu.


When we repair our relationship with ALLAH, ALLAH will repair everything else for us :)
ALLAHU AKBAR ♥

 aq pcye sume yg blaku ni de hkmah ny.

Sesuatu yang berlaku itu pasti ada hikmahnya kerana sesungguhnya hamba Mu adalah lemah dan tidak berdaya....
kekuatan ku, ketabahan ku dan kebijaksaan ku adalah Kurniaan Mu...
tidak terjangkau oleh akan Kebijaksaan Mu.
Engkau lebih mengetahui kebaikan bagi diri ku berbanding diri ku yang lemah ini..
Hamba mu redha dan tunduk akan takdir yang Engkau telah tetapkan bagi ku....
semoga Engkau membantu diri ku yang lemah ini menyusuri kehidupan yang fana ini untuk berakhir ke Syurga Mu.... ~*~ ﷲ INSYA ALLAH ﷲ

p/s: Never let the things u WANT make u forget the things u HAVE ♥

--->tiada barang berharga diperlukan dalam sesuatu hubungan,
       yang dipinta hanya lah kesetiaan dan kejujuran dari hati serta ikhlas memberikan kasih syg kerana  
       Allah..



♥ Ya Allah, ketika aku melakukan KESALAHAN kepada orang lain, Anugerahkanlah aku KEKUATAN untuk MEMINTA KEMAAFAN..♥
♥ Manakala di waktu orang melakukan kesalahan kepadaku, Anugerahkanlah aku KEKUATAN MEMBERI KEMAAFAN.. ♥


peace no war with full of love<3
ukhuwahfillah abadan abada =)

1 comment:

  1. same cam aku,xpernah nangis sbb kwn,first time dlm 20thn b'kwn,aku jupe org yang betol2 aku syg,cm ko kate,p'puan n p'puan,kawan ok~die lah kawan yang aku sgt2 syg n sies aku takut kehilangan die tapi aku harap hubungan yang terjalin antara aku ngan die berkekalan hingga ke syurga Allah...
    Dan ak pm ade masalah same cam ko,bile ak rapat ngan kawan aku ni,ade sorang lagi yang jeles n salah paham,die kate aku makin jauhkan diri dari die...jujur aku kate,walopon aku rapat ngan org yang aku sgt syg nie,die pm still kawan aku...tp die marah kawan aku dan kate die nie perampas,jujur aku xmau sakitkan org2 yang aku syg,aku syg sume kwn2 aku n sampai satu tahap aritu kitorang geng 5 orang gaduh dan seme orang salahkan aku n org yg aku rapat tu...mungkin salah aku jugak,xfikir pasal org lain bile ngan si die...
    tp skrang kirre ok lah ckit sbb sume cam rapat balik n aku still ngan die n aku harap akan berkekalan,insyaAllah..

    ReplyDelete