Doa ketika sedih yg teramat...

اَللَّهُمَّ رَحْمَتَكَ أَرْجُو فَلاَ تَكِلْنِيْ إِلَى نَفْسِيْ طَرْفَةَ عَيْنٍ، وَأَصْلِحْ لِيْ شَأْنِيْ كُلَّهُ، لاَ إِلَـهَ إِلاَّ أَنْتَ

“Ya Allah! Aku mengharapkan (mendapat) rahmatMu, oleh karena itu, jangan Engkau biarkan diriku sekejap mata (tanpa pertolongan atau rahmat dariMu). Perbaikilah seluruh urusanku, tiada Tuhan yang berhak disembah selain Engkau.”

— HR. Abu Dawud 4/324, Ahmad 5/42.

utuk sahabat2 semua!

<3 CINTA ALLAH CINTA ABADI <3
YAKIN LAA AT ALLAH..
WHEN WE REPAIR OUR RELATIONSHIP WITH ALLAH,
ALLAH WILL REPAIR EVERYTHING ELSE FOR US ^_^
ALLAHU AKBAR <3

Monday, October 17, 2011

maafkan saya


Hidup tidak semudah yg disangka, tidak semuanya seperti yg kita rancangkan...

*Kerana manusia hanya berusaha, tapi
ALLAH yg menentukan segala-galanya... Kun Fa Ya Kun...

... ~....Memang kamu yang aku maksudkan, wahai sahabat....~

***MAAF***

Tidak memohon jadi begini...Tidak meminta jadi sebegini...
Tidak membayangkan apa-apa lagi...Tidak suka keadaan sebegini...
Kerana tahu kamu tidak senang sebegini...

Maafkanku...
Kerana antara kamu dan aku ada janji yg belum ku tunaikan...
Malu utk meminta "beriku sedikit masa lagi"...
Ya, malu bagi insan sepertiku...

>>>Allah, terima kasih kerana masih menduga hamba...
Tanda sayang dan kasih tidak terhingga dariMu,
Agarku tak terus sentiasa rasa senang...
Dan terus tunduk akur pada kata-kata...
"manusia cepat alpa dan lupakan Tuhan, sehingga ia ditimpa kesempitan...

Saat manik jernih yang tidak diundang mengalir...
Pernah bergelar peneman suatu masa dulu...
Kamu perlu tahu bukan hanya kamu yang membencinya...
Aku bahkan lebih dari itu!!! Bukan ia harus dipersalah...
Disebab aku yang gagal mengawal...
Kenapa? Kenapa ditanya, kerana ini memang aku...

No comments:

Post a Comment