Doa ketika sedih yg teramat...

اَللَّهُمَّ رَحْمَتَكَ أَرْجُو فَلاَ تَكِلْنِيْ إِلَى نَفْسِيْ طَرْفَةَ عَيْنٍ، وَأَصْلِحْ لِيْ شَأْنِيْ كُلَّهُ، لاَ إِلَـهَ إِلاَّ أَنْتَ

“Ya Allah! Aku mengharapkan (mendapat) rahmatMu, oleh karena itu, jangan Engkau biarkan diriku sekejap mata (tanpa pertolongan atau rahmat dariMu). Perbaikilah seluruh urusanku, tiada Tuhan yang berhak disembah selain Engkau.”

— HR. Abu Dawud 4/324, Ahmad 5/42.

utuk sahabat2 semua!

<3 CINTA ALLAH CINTA ABADI <3
YAKIN LAA AT ALLAH..
WHEN WE REPAIR OUR RELATIONSHIP WITH ALLAH,
ALLAH WILL REPAIR EVERYTHING ELSE FOR US ^_^
ALLAHU AKBAR <3

Wednesday, January 12, 2011

TEMAN


Teman,
bila rasa ingin menangis 
hubungilah aku 
aku takkan suruh kau berhenti menangis 
tapi...aku akan kata
"aku ingin menangis dengan kau
tapi tak leh lama sangat 
nanti habis air mata aku" 


Teman,
jika terasa nak larikan diri
jauh dari masalah yg menyelubungi 
maklumkan aku 
aku takkan halang kau 
tapi... aku akan kata
"berlarilah bersama aku 
untuk kau lupakan sementara masalah.”
dan lepas itu aku juga akan kata
"Kau tak boleh selamanya lari dari masalah, hadapi ia"


Teman,
jika kau kecewa keluargamu tak bahagia 
beritahulah aku 
aku takkan minta kau benci pada keluargamu
tapi… aku akan kata
"Kajilah punca kekecewaanmu, dan paling penting
terimalah segala ketentuan Allah..." 


Teman,
jika kau kecewa
dengan hubungan kawan-kawan kau
ceritalah pada aku
aku takkan memburukkan dia
tapi aku akan kata
"cubalah letakkan diri kau ke dalam dirinya,
dan kau akan mengerti..." 


Tetapi teman,
jika suatu hari aku berdiam diri 
aku tak balas sms kau 
aku tak angkat panggilan dari kau 
hubungilah aku segera 
sebab waktu itu aku 
aku sangat perlukan kau 
atau mungkin...
aku telah kekal bersemadi 
di ruang nan dalam dan sepi

No comments:

Post a Comment